Træning – derfor er det godt til dig

Det kan nogle gange være svært at komme afsted til fitnesscenteret om sommeren, hvis man hellere vil nyde det gode vejr, mens det er der. Der er dog mange gode grunde til at prioritere det og komme afsted til træning alligevel – dog behøver det ikke at være i fitnesscenteret. Der er mange måder at være aktiv på, og det vigtigste er at forsøge at være aktiv i ca. 30 minutter fem dage om ugen.

Der er 1440 minutter på en dag – så på trods af alt andet, du skal have tid til – så tror vi på dig, og at det er muligt på den ene eller anden måde at finde tid til de 30 minutters aktivitet 😊

Træning er nemlig godt, hvis du vil forblive sund og rask. Personer der er aktive lever længere, og de har det også fysisk og psykisk bedre. Desuden kan det hjælpe med at forebygge visse sygdomme såsom diabetes, visse former for kræft og kroniske sygdomme. Fysisk aktivitet hjælper dig også til at få en bedre nattesøvn og booster dit immunforsvar. Det kan naturligvis også hjælpe dig med at holde vægten, nu hvor der måske ryger en ekstra is ned i ny og næ her i sommervarmen.

Husk at fysisk aktivitet kan være mange ting. Foruden at gå ned i fitnesscenteret kan det være at cykle en tur, gå en tur med hunden, sætte musik på og danse, tage en tur på rulleskøjter, svømme en tur i havet osv. – så find noget, som du synes er sjovt. Hvis det er sjovt, er det meget nemmere at fastholde motivationen over en længere periode og måske du endda får det som en fast del af din hverdagsrutine.

For at komme i gang med træningen eller måske bare implementere mere fysisk aktivitet i hverdagen, har vi givet jer vores bedste råd ift. at få rørt sig lidt mere:

  1. Tag cyklen i stedet for bilen. Du vil elske den friske luft og du kan springe turen i fitnesscenteret over nogle af dagene – win win!
  2. Tag trappen. Hvis der er elevator, så tag trappen i stedet – det er også de små ting, der tæller.
  3. Rejs dig op en gang i timen. Har du et stillesiddende arbejde, kan det være en god ide at have et mål om at rejse sig op mindst én gang i timen. Du kan rejse dig for at hente et glas vand, få en snak med en kollega eller blot for at strække benene lidt.
  4. Få en træningsmakker. Man har ikke altid lyst til at skulle afsted til træning, men når du har en veninde, der står og venter på dig, føler du dig mere forpligtet til at komme afsted. Desuden bliver det pludselig til en hyggelig ting at træne, fordi du også får set din veninde.
  5. Sæt et mål. Nogle gange bliver det hele lidt nemmere, hvis man sætter sig et mål. Skriv det ned på et stykke papir, for på den måde bliver det mere konkret. Det skal gerne være noget målbart, så du kan følge op på, om du kommer tættere på dit mål.
  6. Find noget sjovt. Vi har vist nævnt det en gang, men der er utal af muligheder for motion, så det vigtigste er, at du finder noget, som du synes er sjovt. Du kan jo f.eks. spille tennis, løbe en tur eller ro i kajak.

Så lad bilnøglen ligge og tag cyklen hen for at handle, eller send din træningsmakker en sms allerede nu – så har du allerede sat kursen mod lidt mere fysisk aktivitet i din hverdag.

 

God træning! 😊

Nicoline P.

Nicoline P.

Team Ladybox
0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *